חברת אפל  יצאה במסע פרסום חדש בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים, שמטרתו לקדם את מכירות האייפד והאייפד מיני בארה"ב. הקמפיין כולל שלטי חוצות בכל רחבי ארצות הברית ומופיעות בו תמונות מסך מתוך אפליקציות נבחרות לאייפד שלוקטו על ידי אפלkinetic4313 אחת האפליקציות הבולטות שמופיעות בקמפיין מגיעה מחברת סטארט-אפ ישראלית בשם "קינטיק ארט", המפתחת פלטפורמה ליצירה וצריכה של ספרי בישול דרך טאבלטים.

המוצר הראשון של החברה, Look and Cook, נעשה בשיתוף עם השף מאיר אדוני ("כתית", "המזללה"), צלם האוכל המוערך דן פרץ והסטייליסט עמית פרבר, ושוחרר באופן רשמי לחנות של אפל רק לאחרונה. את האפליקציה עיצב רונן מזרחי.

האפליקציה, בשלב זה באנגלית בלבד, כוללת עשרות מתכונים של מאיר אדוני והיא ייחודית בכך שהיא מיועדת לשימוש במהלך הבישול העצמו, כשהאייפד מונח על השיש במטבח. תהליך ההכנה של כל מתכון באפליקציה מתכון מצולם לפרטי פרטים בתמונות ובווידאו, והאפליקציה כוללת בין היתר גם אוסף כלים שנועדו לסייע בתהליך הבישול: מהדגמות וידאו של טכניקות וטיפים, דרך טיימרים אוטומטיים המוטמעים בשלבי המתכון ועד הפעלה קולית, המאפשרת לדפדף בהוראות ההכנה כשהיידים עסוקות. מחירה של האפליקציה 4.99$, והיא צפויה לצאת בעוד כשלושה שבועות גם בגרסא עברית. משתמשים ישראליים שהורידו את האפליקציה באנגלית יקבלו אותה בחינם בעדכון הבא. החברה הוקמה במימון עצמי של השותפים שלה, וכרגע נמצא בסבב גיוס ראשון.

"זה כבוד גדול שחברה כמו אפל מסמנת אותך, שלא לדבר על להופיע בקמפיין בסדר גודל כזה" אומר אורן הוברמן, ממסיידי החברה ומנכ"לה. "אנחנו מקווים שזה יסייע לנו לפתוח דלתות, ולהשיג דריסת רגל משמעותית בשוק הצומח במהירות של ספרי בישול לטאבלטים. אין בכלל ספק שכל תעשיית ספרי הבישול הולכת להשתנות לגמרי בשנים הקרובות, כפי שקורה עכשיו בכל התחומים האחרים בעולם הפרינט, ואנחנו שואפים להיות בחוד החנית של הנישה הזו".

שוק ספרי הבישול נחשב לאחד השווקים הרווחיים והוצמחים ביותר בתעשיית ההוצאה לאור המסורתית. עד לאחרונה ספרי הבישול המודפסים נחשבו ל"מוגנים" יחסית בפני מהפיכת הדיגיטל, זאת משום שתרגומם לעולם האייפד נחשב ליקר ומורכב, ומשום שמדובר בספרים שנרכשים לעיתים קרובות כמתנה – שם הפיזיות של המדיום חשובה. יותר ויותר שפים מוכרים, מגורדון רמזי ומריו בטאלי ועד נייג'לה לוסון, מנסים את מזלם בעולם האייפד תוך שהם מדלגים על הוצאות הספרים הקבועות שלהם, וחלקם כבר קוצרים תוצאות מפתיעות. השף הבריטי ג'ימי אוליבר, היה אחד הראשונים להוציא אפליקציית בישול מושקעת לאייפד, הפך אותה בתוך חודשים בודדים לעסק רווחי באופן מסחרר. על פי הערכות בתעשייה, אוליבר כבר הכניס מיליוני דולרים מהורדות דרך האייפד. שחקנית נוספת היא מרתה סטיוארט, שספר המתכונים האייפדי שלה בנושא עוגיות היה לצלחה אדירה בשנה שעברה, והוביל את החברה שפיתחה עבורה את האפליקציה, Callaway Digital Arts, לגיוס של 6 מיליון דולר בהובלת קליינר פרקינס, הנחשבת לאחת מקרנות הסיכון הגדולות בעולם ואחת המשקיעות הראשונות בגוגל.

אתר "קינטיק ארט" : http://kineticart.co

נבנה על ידי Interserve, אחסון אתרים jetserver