63.4 אחוז מבעלי הסמארטפון הישראלים ביצעו במהלך החצי השנה האחרונה לפחות רכישה אחת באמצעות מכשיר הסלולר שלהם, כאשר כחמישית (19.4 אחוז) מהם ביצעו יותר מ-7 עסקאות רכישה שכאלה, כלומר לפחות רכישה אחת בחודשmaster14413 הנתונים עולים מסקר מיוחד שקיימה בישראל חברת מסטרקארד באמצעות TRI מחקרים אסטרטגיים. רכישה סלולרית הוגדרה בסקר זה כשימוש במכשיר הסלולר לביצוע רכישת מוצר או שירות שלא באמצעות מענה אנושי קולי, אלא באמצעות אפליקציה, אתר המותאם לגלישה סלולרית, או שירות ממוחשב אחר. הסקר בוצע רק בקרב בעלי סמארטפונים.

הסקר בוצע לקראת יום החדשנות בתשלומים אלקטרוניים שקיימה מסטרקארד בשבוע שעבר בישראל, ובמסגרתו הגיע לישראל גארי ליונס, האחראי על החדשנות במסטרקארד, המשמש גם כמנהל פעילות המחקר והפיתוח בחברה העולמית. בעת שהותו בישראל נפגש ליונס עם נציגי הבנקים וחברות המנפיקות כרטיסי אשראי, והשתתף באירוע שאורגן על יד האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), בו נפגש עם חברות סטארט אפ העוסקות בפיתוח מוצרים בעולמות התשלומים אלקטרוניים, ומשקיעים פרטיים התרים אחר השקעות בענף.

78.2 אחוז מהנסקרים טענו כי יעדיפו לרכוש את המוצר או השירות דווקא באמצעות המכשיר הנייד באם רכישה שכזו תגלם הנחה לעומת המחיר באפשרויות רכישה אחרות. 42 אחוז ציינו כי הגדלת היצע המוצרים הניתנים לרכישה באמצעות המכשירים הניידים יגרום להגדלת השימוש באמצעי רכישה זה, ושיעור זהה של נסקרים ציין כי היכולת לקבל משוב מיידי על כדאיות הרכישה (לדוגמא באמצעות שילוב מנוע השוואת מחירים באתר או האפליקציה הסלולרייים) יגדיל את הסיכוי לביצוע רכישות באמצעות המכשיר הנייד.

המובילים באימוץ אפשרויות הרכישה הניידות מצויים בקבוצת הגיל 25-34, כאשר 76.4 אחוז מהם הצהירו כי ביצעו לפחות רכישה אחת באמצעות המכשיר הנייד בתקופה זו. יצויין כי למרות שבעלי מכשיר נייד בגילאי 65 ומעלה הינם המאמצים המאוחרים ביותר של שיטת רכישה זו, 39 אחוז מהם הצהירו כי השתמשו במכשיר הנייד על מנת לבצע רכישה, שיעור המהווה הוכחה לכך ששיטת רכישה זו נחשבת לידידותית גם בקרב משתמשים מבוגרים מאוד.

השירות הפופולארי ביותר לתשלום באמצעות הסלולר הינו חניה – כ-58.1 אחוז מהמשלמים בסלולר באמצעות הסמארטפון משלמים על חניה באמצעותו (36.8 אחוז מתוך כלל האוכלוסיה, הכוללת גם את אלו שאינם משלמים בסלולר כלל). גילאי 45-54 ו-65 ומעלה הינם המשתמשים הרבים ביותר בתשלום סלולרי על חניה. שירותים פופולאריים נוספים לתשלום בסלולר: כ-51.3 אחוז ממשתמשי הרכישות בסלולר קונים קופונים (32.5 אחוז מכלל האוכלוסיה), 39.4 אחוז רוכשים כרטיסי קולנוע (25 אחוז מכלל האוכלוסיה), ו-27.8 אחוז רוכשים תוכן דיגיטלי (17.6 אחוז מכלל האוכלוסיה).

כ-27.5 אחוז מאלו שלא ביצעו לפחות שלוש רכישות במהלך חצי השנה האחרונה באמצעות הסמארטפון שלהם מציינים כי הסיבה לכך היא שלדבריהם "אין להם סיבה לבצע רכישה בשיטה זו". כ-25.8 אחוז מאלו שלא ביצעו רכישה חוששים מפגיעה בפרטיותם. סיבות נוספות לאי ביצוע רכישה סלולרית: "התהליך מסובך מדי" (11.2 אחוז מאלו שלא ביצעו רכישה), "המחיר אינו אטרקטיבי מספיק" (6.4 אחוז), "מעדיפים לבצע הרכישה במחשב" (5.8 אחוז) ו"תהליך הרכישה בנייד אינו אמין" (5.4 אחוז).

כיצד יכולים ספקי המוצרים או השירותים לשכנע יותר קונים לבצע רכישות בסלולר? 72.3 אחוז מהנסקרים ציינו כי שיפור ידידותיות השימוש של האתר או האפליקציה הסלולרית תגרום להם לבצע רכישות שכאלה. 63.4 אחוז ציינו כי מהירות התהליך חשובה להם, 59 אחוז טענו כי הימצאות המוצר במלאי תגרום להם לבצע את הרכישה, ו-58 אחוז טענו כי קבלת משוב מיידי על הצלחת או כישלון העסקה מהווה גורם חשוב בהחלטתם לבצע רכישות בסלולר. רק 27.5 אחוז מהנסקרים הגדירו את היכולת לצ'טט עם איש מכירות או לקוח אחר כנושא מהותי עבורם בחווית הרכישה הסלולרית.

דניאל כהן, מנהל פעילות מסטרקארד בישראל: "ממצאי הסקר מוכיחים את מה שכמעט כולנו מרגישים בשטח – בעלי הסמארטפונים הישראלים מתחילים לאמץ את המכשיר הסלולרי כפלטפורמה לביצוע תשלומים. לא כל מוצר או שירות מתאים למכירה גם באמצעות הסמארטפון באותה הדרך, ועל העסקים לבחון כיצד מאפשר המכשיר הנייד לשרת את הלקוח טוב יותר – באמצעות מתן הצעות רלוונטיות למיקומו, שימוש במצלמה על מנת לבצע השוואת מחירים, וכדומה - על מנת להפוך את הרכישה בסלולר לטבעית ומשתלמת יותר (בחיסכון בכסף או בזמן) למוצרים רלוונטיים".

הסקר בוצע בחודש אפריל 2013 בידי חברת TRI מחקרים אסטרטגיים באמצעות משאל אינטרנטי בקרב 505 משתתפים מהאוכלוסיה היהודית מעל גיל 18, המחזיקים בסמארטפונים. טווח הטעות המקסימלי: +/-4.5 אחוז. בחלק מהשאלות הותר לענות יותר מתשובה אחת. 

מסטרקארד (ניו יורק: MA) הינה חברה טכנולוגית הפועלת בתעשיית התשלומים הגלובלים. מסטרקארד פועלת ביותר מ-210 מדינות, ומתחזקת את מערכת התשלומים המתקדמת בעולם המקשרת בין לקוחות, מוסדות פיננסיים, בעלי עסקים וממשלות. מסטרקארד מספקת פתרונות ומוצרים לביצוע פעולות מסחר יומיומי כגון קניות, טיולים, ניהול עסקים וניהול פיננסי, והופכות אותן למאובטחות יותר, נוחות לתפעול ויעילות עבור כל המעורבים בתהליך. לפרטים נוספים בקרו באתר: www.mastercard.com, עקבו אחרינו בטוויטר @MasterCardNews, הצטרפו לבלוג Cashless Conversations והרשמו לקבלת העדכונים החמים ב- News.


מסטרקארד אירופה מהווה את הישות האחראית לניהול פעילותה העסקית של מסטרקארד העולמית באירופה. משרדי ההנהלה של החברה נמצאים בווטרלו, בלגיה, והיא פועלת ב-51 מדינות. באמצעות רשת סניפים מקומיים, מסטרקארד אירופה מסוגלת להבין ולענות על הצרכים המגוונים של לקוחותיה בשווקים שונים באירופה, ומאפשרת ללקוחותיה פעילות עסקית המותאמת לצרכיהם ושפתם. בישראל פועלת מסטרקארד באמצעות הבנקים המובילים וחברות האשראי: ישראכרט, לאומי קארד, כ.א.ל ובנק הדואר. הכרטיס המונפק הינו כרטיס אשראי בינלאומי, המאפשר ללקוחותיו ליהנות משירות חדשני ומוביל, ומעניק נוחות שימוש ברמה גבוהה בכל רחבי העולם.

נבנה על ידי Interserve, אחסון אתרים jetserver