יותר ממחצית הישראלים (56.6 אחוז) כבר רוכשים מוצרים באתרי מסחר אלקטרוניים, כאשר נשים רוכשות יותר מגברים (58.4 אחוז לעומת 54.7 אחוז) – כך עולה מסקר MasterIndex שביצעה מסטרקארד בישראל באמצעות TNS-טלסקרmaster13313
כשלושה רבעים מבעלי ההכנסות מעל הממוצע נוהגים לרכוש מאתרי מסחר אלקטרוני, וכ-60 אחוז מבעלי ההכנסה מתחת לממוצע עושים כן, אולם פחות ממחצית ( 46.5 אחוז) מבעלי ההכנסה הממוצעת הצהירו כי הם רוכשים באמצעות האינטרנט. 40.5 אחוז רוכשים בעיקר מאתרים ישראלים, 35.5 אחוז משלבים בין אתרים ישראלים וזרים, 8.1 אחוז רוכשים בעיקר מאתרים בחו"ל, 15.2 אחוז מצהירים כי הם רוכשים רק באתרים ישראלים, ו-0.6 אחוז טוענים כי הם רוכשים רק באתרים זרים.

72.6 אחוז נעזרים באתרי קופונים, כאשר דווקא אלו שהצהירו כי הם נהנים מהכנסה מעל הממוצע הצהירו כי הם נעזרים בקופונים יותר מאלו המקבלים הכנסה מתחת לממוצע – 72.6 אחוז לעומת 66.1 אחוז, בהתאמה. יותר נשים נעזרות באתרי הקופונים מאשר גברים, ויותר צעירים נעזרים בקופונים מאשר מבוגרים.

מחיר אטרקטיבי הוא השיקול המשמעותי ביותר לביצוע רכישות באינטרנט – 74.1 אחוז ציינו שיקול זה כעיקרי עבורם, כאשר היכולת לבצע השוואות מחירים, נוחות הרכישה מהבית, קבלת הרכישות ישירות לבית והחיסכון בזמן צויינו כשיקולים כמעט שווי ערך (50 אחוז, 48 אחוז, 47 אחוז ו-49 אחוז, בהתאמה).

מה מפריע לרוכשים בחנויות הישראליות באינטרנט? היעדר כללים ברורים להחזרת מוצרים (פגומים או מסיבה אחרת) והיעדר אפשרות ליצירת קשר עם המוכר לאחר הקניה הן התלונות הנפוצות ביותר (50.2 אחוז ו-48.7 אחוז, בהתאמה).

רוב הישראלים בוחרים באתר באמצעותו יבצעו את הרכישה לאחר המלצות מחברים (56 אחוז), כאשר פרסומות באינטרנט וכתבות אודות האתרים צויינו בידי 18.5 אחוז ו-14.1 אחוז מהנסקרים, בהתאמה, כגורמים משפיעים על בחירת האתר. פרסומות במנועי חיפוש נחשבים בידי 9.3 אחוז מהנסקרים כגורם משמעותי לבחירתם, ופרסום בטלוויזיה מהווה רק עבור 2.1 אחוז מהנסקרים מידע שיגרום להם לבחור באתר מסוים.

מסטרקארד (ניו יורק: MA) הינה חברה טכנולוגית הפועלת בתעשיית התשלומים הגלובלים. מסטרקארד פועלת ביותר מ-210 מדינות, ומתחזקת את מערכת התשלומים המתקדמת בעולם המקשרת בין לקוחות, מוסדות פיננסיים, בעלי עסקים וממשלות. מסטרקארד מספקת פתרונות ומוצרים לביצוע פעולות מסחר יומיומי כגון קניות, טיולים, ניהול עסקים וניהול פיננסי, והופכות אותן למאובטחות יותר, נוחות לתפעול ויעילות עבור כל המעורבים בתהליך. לפרטים נוספים בקרו באתר: www.mastercard.com


מסטרקארד אירופה מהווה את הישות האחראית לניהול פעילותה העסקית של מסטרקארד העולמית באירופה. משרדי ההנהלה של החברה נמצאים בווטרלו, בלגיה, והיא פועלת ב-51 מדינות. באמצעות רשת סניפים מקומיים, מסטרקארד אירופה מסוגלת להבין ולענות על הצרכים המגוונים של לקוחותיה בשווקים שונים באירופה, ומאפשרת ללקוחותיה פעילות עסקית המותאמת לצרכיהם ושפתם. בישראל פועלת מסטרקארד באמצעות הבנקים המובילים וחברות האשראי: ישראכרט, לאומי קארד, כ.א.ל ובנק הדואר. הכרטיס המונפק הינו כרטיס אשראי בינלאומי, המאפשר ללקוחותיו ליהנות משירות חדשני ומוביל, ומעניק נוחות שימוש ברמה גבוהה בכל רחבי העולם.

נבנה על ידי Interserve, אחסון אתרים jetserver