מתמודד בבחירות לרשויות המקומיות היה צריך פעם לארגן חוגי בית, להדפיס בבית הדפוס השכונתי 2000 פליירים ולהזמין במקומון העירוני שורת מודעות עם תמונת פורטרט שצולמה בסטודיו המקומי עלייתה של המדיה החברתית והשימוש באינטרנט ובטלפון סלולריים חכמים - סמארטפון - מחייב כל מועמד בבחירות לרשויות המקומיות לעשות שימוש בשורה של כלים טכנולוגיים על מנת להיות מועמד ריאלי בבחירות. זירת השיח העירוני עברה לרשת הפייסבוק ואת מקומם של הפאנלים בקרנות הרחוב מחליפות קבוצות דיון באינטרנט.
איזה כלים טכנולוגיים בסיסיים צריך מועמד בבחירות לרשויות המקומיות ? חברת הרשת, העוסקת ביעוץ בתחום ניהול נכסים דיגיטליים ותוכן בסביבת אינטרנט, סוקרת מספר כלים בסיסיים שיכולים להועיל מאוד במהלך קמפיין בחירות לרשויות המקומיות או כל קמפיין בחירות אחר, בו יש צורך לנהל שיחה פתוחה עם הציבור.
הגדרת תקציב
הפעילות באינטרנט ובניו מדיה מהווה חלק מרכזי בקמפיין בחירות וחייבת להיות מתוקצבת כסעיף עצמאי. התקציב חייב לכלול עלות איפיון ופיתוח לכלים טכנולוגיים, ניהול שוטף לעמוד פייסבוק ואתר אינטרנט ותקציב לקידום ופרסום של אתר האינטרנט, עמוד הפייסבוק ופוסטים שיעלו בעמוד הפייסבוק (פוסטים מקודמים).
עמוד חברים בפייסבוק
מנהיגים רבים בעולם ובישראל הפכו את הפייסבוק ככלי המרכזי להעברת מסרים לציבור רחב, מעל ראשה של התקשורת או התקשורת המקומית. לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יש בעמוד הפייסבוק שלו מעל 35 מיליון חברים, אשר מקבלים עדכונים שוטפים על פעילותו כנשיא ארצות הברית וגם על דברים שטותיים שהוא עושה בבית הלבן. מה שאתם צריכים לפתוח זה עמוד חברים, הידוע גם בשמו הפייסבוקי כ-Fan Page. באמצעות -Fan Page תומכים שלכם יוכלו לעשות לייק בעמוד ולהפוך לחברים בערוץ שיחה דו כיווני. עדכונים שאתם תעלו לעמוד יופיעו בציר הזמן שלהם (על פי הגדרות האלוגריתם של פייסבוק) והם יוכלו לשלוח לכם הודעות ישירות ולהגיב על פרסומים שאתם מעלים לעמוד.
עמוד חברים בפייסבוק הוא ערוץ מצוין ליצירת קשר ובניית מאגר חברים איתו ניתן לשוחח. אחד היתרונות הגדולים הוא שחברים של אוהדים שלכם יכולים גם כן לראות את הפרסומים שלכם וסביר להניח שחלק מהחברים שלהם גרים באותה רשות מקומית ויש לכם עניין שיכירו אתכם וידעו על הפעילות שלכם.
גם בפוליטיקה הישראלית יש עמודי פייסבוק פעילים מאוד כמו של שר האוצר יאיר לפיד או של סיעת נתניה אחת בנתניה - סיעתה של ראש העיריה מרים פיירברג שכולל מעל 4600 חברים ופעיל מאוד מבחינת רמת התוכן שעולה לעמוד וכפועל יוצא מכך בתגובות, לייקים ושיתופים של תכנים
למה עמוד חברים ולא פרופיל משתמש ?
פרופיל משתמש בפייסבוק מוגבל ל-5000 חברים. בנוסף, על פי תנאי השימוש של פייסבוק מפלגה או רשימה המתמודדת בבחירות צריכה להפעיל עמוד אוהדים (Fan Page). בנוסף, Fan Page מאפשר קידום בתשלום של תכנים (שאינו אפשרי בפרופיל אישי) ומאפשר גמישות פרסומית גדולה יותר מאשר בעמוד אישי. ניתן לשלב את הפעילות כך שכל מועמד ברשימה יפעיל לעצמו פרופיל אישי ולרשימה יהיה Fan Page.
פרסום בפייסבוק
אחרי שפתחתם עמוד בפייסבוק אתם רוצים שאנשים יכירו אותו ויהפכו להיות אוהדים שלכם בעמוד, על מנת שיעודכנו בצורה שוטפת בחומרים שאתם מעלים. יש שני כלים של פייסבוק שניתן לעשות בהם שימוש לקידום עמוד בפייסבוק:
מודעות בפייסבוק המודעות יופיעו בעמודים של אנשים שאת הפרופיל שלהם הגדרתם מראש. ההגדרה יכולה להיות על פי תחומי עניין, גיל, מין או על פי עמודי פייסבוק אחרים בהם עשו לייק. התשלום בעבור הפרסום יהיה בעבור הקלקות (PPC) כך שכל עוד המודעה נחשפת ולא מקליקים עליה, לא תשלמו.
קידום תוכן: גם אחרי שיש לכם עמוד פייסבוק, לא כל מה שתפרסמו יופיע אצל כל מי שעשה לייק בעמוד. תמורת סכום של דולרים בודדים עד עשרות דולרים (תלוי במספר האוהדים בעמוד) תוכלו לקדם את הפרסום שיופיע במקום גבוה בציר הזמן של אוהדים שלכם ושל חברים שלהם. מדובר בכלי יעיל מאוד לקידום פוסטים חשובים שהעלתם לעמוד הפייסבוק שלכם.
פרסום בגוגל
גוגל מפעילה כלי פרסום בשם AdWords שמתאים מאוד לקמפיין בחירות או לקמפיין פוליטי. בעזרת הגדרת קמפיין AdWords ניתן לקבוע מילות מפתח בהן יופיעו מודעות פרסום בזמן חיפוש המילה במנוע החיפוש של גוגל או באתרי תוכן שמפרסמים מודעות גוגל על פי הקשר תוכני (Google Adsense). המודעות מופיעות במודל (PPC (Pay Per Clickכ כךש שהתשלום מבוצע רק עבור הקלקות בפועל. ניתן גם לקבוע מודל של תשלום עבור אלף חשיפות של המודעה ולא על פי הקלקה. כך, לדוגמא, אם מגדירים את מילת המפתח "גבעתיים" הפרסום יופיע בחיפוש בגוגל של המילה (לצד או מעל תוצאות החיפוש) ובכתבות באינטרנט שעוסקות בגבעתיים באתרים שהינם שותפי תוכן של גוגל. לצורך הפרסום יש לקבוע תקציב יומי ואת התקציב למודעה ניתן לנהל ידנית או לתת לגוגל לנהל בעצמו. כאשר מבוצע חיפוש, המערכת מנהלת מעין "מכרז" ומילת המפתח שמוכנה לשלם את הסכום הכספי הגבוה ביותר מופיע במקום טוב יותר לצד החיפוש.
ניהול נכון של פרסום מתחיל בהגדרה של מילות מפתח מתאימות, בניית מודעות רלוונטיות ומוכרות, קביעת יעדים למודעות, ניהול שוטף של תקציבים וטיוב מתמיד של מודעות ותקציבי פרסום. בעזרת ניהול נכון של קמפיין AdWords ניתן בסכום כספי מוגדר להגדיל חשיפה של המודעות ולשפר את התגובה.
אתר אינטרנט
אתר האינטנרט הוא כרטיס הביקור של המועמד לבחירות לרשויות המקומיות. אם מישהו שמע עליכם, קיבל כרטיס ביקור או נפגש אתכם בחוג בית, הפעולה הראשונה שהוא יעשה אם ירצה לקבל עליכם מידע נוסף, הוא להיכנס לאתר האינטרנט שלכם וללמוד קצת יותר. החסרון של אתר אינטרנט על פני עמוד פייסבוק, הוא בעובדה שמדובר בערוץ חד כיווני, אולם זה כרטיס ביקור חשוב שניתן לקבל ממנו מידע רב על המועמד, קורות החיים שלו, חברי הרשימה, עשיה קודמת, תוכניות לעשיה עתידית ועוד. בניית אתר אינטרנט לא צריכה להיות הוצאה כבדה ויש היום מערכות רבות הפועלות על קוד פתוח (ג'ומלה, דרופל, וורדפרס) שמאפשרות להקים אתרי אינטרנט יפים ומקצועיים ללא עלויות מטורפות.
אינסטגרם
אינסטגרם היא רשת חברתית לשיתוף תמונות. כאשר אדם הופך להיות חבר שלכם באינסטגרם, תמונות שתעלו לרשת ישותפו באפליקציה שלו בסמארטפון או במחשב, שבדרך כלל גם מחוברת לחשבון הפייסבוק. מומלץ לפתוח חשבון באינסגרם ולהעלות באמצעותו תמונות מאירועים ופעילות. כבר אמרו שתמונה שווה אלף מילים ותמונה באינסטגרם שווה 1000 לייקים...
התאמת אתר אינטרנט לתמיכה בסמארטפון
אחוז ניכר מהתעבורה ברשת האינטרנט נעשית באמצעות טלפונים חכמים. חשוב מאוד שאתר האינטרנט שלכם יהיה מותאם לצפיה באמצעות טלפונים חכמים, כיוון שהם יאלצו להיכנס לאתר רגיל באמצעות טלפון, סביר מאוד להניח שתוך זמן קצר אנשים ינטשו את העמוד ולא יקבלו את המידע אותו הם רצו לקבל.
אפליקציה סלולרית
אפליקציה לטלפונים חכמים (אייפון, אנדרואיד, Windows Phone) מאפשרת לעדכן את התומכים במידע שוטף ובמקביל לשלוח אליהם הודעות שוטפות בדחיפה (Push) של תכנים רלוונטיים. המידע באפליקציה נשאב מאתר האינטרנט ומוצג בצורה מותאמת לטלפון סלולרי, לצד היכולת לשלוח הודעות בדחיפה למי שהוריד את האפליקציה למכשיר הנייד שלו. יש לקחת בחשבון עלות הקמה ופיתוח של אפליקציה סלולרית, שמתחילה ב-20,000 שקל לאפליקציה פשוטה ועולה עם הוספת אפשרויות טכנולוגיות ותקציב לצורך שיווק האפליקציה וקידום שלה באינטרנט, ברשתות חברתיות ובפרסום, על מנת שניתן יהיה לעשות בה שימוש.
קוד QR
קוד QR הוא קוד תגובה מהירה (Quick Response Code) -מדובר על הקוד השחור שדומה לבר קוד. את הקוד ניתן להדפיס על גלויות, שלטים או כל פרסום אחר והוא מפנה ישירות לעמוד האינטרנט או לכל פעולה אחרת שהוגדר בקוד, כמו חיוג למספר טלפון, משלוח
SMS, גלישה לאתר אינטרנט, הורדת אפליקציה ועוד. באמצעות קוד QR בעמוד זה תוכלו לשלוח לנו SMS ישירות מהטלפון. על מנת לקרוא קוד QR יש צורך שעל מכשיר הטלפון תהיה תוכנה שקוראת קוד QR.
מנהל מדיה חברתית - איוש התפקיד
המדיה החברתית היא חלק חשוב מאוד בקמפיין שלכם - חשוב מספיק שתמנו מנהל מקצועי לתחום. זה לא צריך להיות הבן של השכנה, שיש לו 400 חברים בפייסבוק, אלא איש מקצוע שיוכל להפוך את הנכסים הדיגיטליים לכלי אסטרטגי בניהול הקמפיין שלכם. בהקשר זה, חשוב לעבור בצמוד עם היועצים המשפטיים של הקמפיין, על מנת להימנע מהפרות זכויות יוצרים על תמונות או לפרסם תכנים שמהווים לשון הרע. בכל מקרה מומלץ להיעזר במקביל למנהל המדיה החברתית בחברה מקצועית שתגדיר את אסטרטגיית הקמפיין ברשתות החברתיות ותסייע בניהול שלו.
חברת הרשת מתמחה ביעוץ בתחום ניהול נכסים דיגיטליים ותוכן בסביבת אינטרנט. ניתן לקבל מידע נוסף וייעוץ באתר האינטרנט של חברת הרשת או לתאם פגישה.