מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בישראל הודיע היום על סיום מחזור מספר 2 של מאיץ הסטארט-אפים Microsoft Accelerator בתום ארבעה חודשי פעילותhanan22413 במחזור השני השתתפו 13 חברות סטארט-אפ ישראליות שנבחרו מבין כ-300 חברות שהגישו מועמדות. (שיעור קבלה של 4.33 אחוז). תכנית ההאצה מספקת פלטפורמה עסקית וטכנולוגית שעוזרת לסטארט-אפים לקבל החלטות עסקיות, מוצריות וטכנולוגיות נכונות ובקצבים מהירים. התוכנית בנויה מהדרכה צמודה של למעלה מ-100 מנטורים מבכירי ההיי-טק והמגזר העסקי, תשתית פיסית וטכנולוגית ומגוון חידושים וביניהם: כלים מדעיים לחקר שוק שפותחו על ידי אוניברסיטת Georgia Tech באטלנטה, פיתוח חווית משתמש בעזרתם של טובי המעצבים הגראפיים, עזרה בתכנון ובפיתוח טכנולוגי, שיתופי פעולה עם הטכניון, חברות וגופים גלובאליים לרבות מגוון תכניות המשך ועוד.

הסטארט-אפים המשתתפים עוררו עניין רב בקרב משקיעי הון סיכון עוד לפני פתיחתו של המחזור ולכל אורך המסלול. 10 מתוך 13 המשתתפות (כ-77 אחוז) כבר קיבלו הצעות השקעה ו-8 מהן כבר סגרו גיוס הון בהיקף כולל של למעלה מ-4 מיליון דולר במהלך השהות באקסלרטור. שיעור החברות המגייסות וסך ההשקעות צפויים אף לעלות בחודשים הקרובים. אקסלרטורים מובילים בארה"ב וברחבי העולם הגיעו לשיעורי השקעה דומים רק לאחר 5-7 שנות פעילות. יתירה מכך, גיוסי ההון מתבצעים בדרך כלל תקופת זמן ארוכה אחרי סיום המחזור ולא במהלכו.

חנן לביא, מנהל האקסלרטור, מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל: "תוצאות המחזור השני מוכיחות כי ההצלחה של המחזור הראשון לא הייתה מקרית אלא תולדה ישירה של הנוסחה והתפישה שפיתחנו בישראל. הידע והנסיון העצום שעומד לרשות היזמים, באמצעות העבודה עם מיקרוסופט, המנטורים והשותפים של התוכנית מנתבים אותם באופן מדויק לנקודת הכניסה הנכונה ביותר לשוק ופותחים בפניהם דלתות רבות. התעניינות המשקיעים כבר בשלבים מוקדמים מעידה על אמון בתכנית וביזמים ועל הפוטנציאל העסקי הגדול של החברות הצעירות. אנחנו מחויבים להצלחתן גם לאחר שהסתיים המחזור".

חנן לביא הוסיף כי "האקסלרטור הפך במידה רבה לפרויקט של התעשייה כולה ויש לברך את 100 המנטורים, מבכירי היי-טק הישראלי והמגזר העסקי, על תרומתם הגדולה ליזמים".

את המחזור השני סיימו חברות סטארט-אפ בתחומים מגוונים וביניהם מוזיקה, וידיאו ורפואה, כאשר המשותף לכולם הוא המיקוד סביב טכנולוגיות ענן וביג דאטה:
 INNOBI – מפתחת טכנולוגיה לניתוח אוטומטי וניטור של מתחרים עסקיים על פי נתונים מהרשת.
 Applango – מפתחת פתרון לניהול השימוש באפליקציות ענן בארגונים.
 WSC Sport – מפתחת טכנולוגיה המאפשרת יצירה אוטומטית של כתבות וידאו מותאמות אישית בתחום הספורט
Telesofia Medical - מפתחת טכנולוגיה שהופכת מידע רפואי לסרטוני וידאו פשוטים ונהירים.
Physihome - מפתחת טכנולוגיה לטיפולי פיזיותרפיה בבית המטופל בשילוב קינקט.
KitchenBug - מפתחת פלטפורמה לניתוח מיידי של מתכונים מהאינטרנט לצורך מתן המלצות אישיות למשתמשי הפלטפורמה.
 Scoreoid – מפתחת פלטפורמת Backend למשחקי אונליין.
LiveTune - מפתחת אפליקציה ללימוד מוזיקה מותאם אישית לכל משתמש.
Pixtr – מפתחת אפליקציה המבצעת שיפור אוטומטי לתמונות.
Shopetti - מפתחת אפליקציית שופינג חברתית לנשים.
Skygiraffe – מפתחת טכנולוגיה שאינה מעוניינת לחשוף בשלב זה.
SCREEMO – מפתחת פלטפורמה לפיתוח מהיר של קמפיינים אינטראקטיביים על שלטי חוצות.
Askem – מפתחת פלטפורמה לשאלת שאלות ויזואליות במובייל ומתעלת את חכמת ההמונים ברשת לקבלת תשובות לשאלות המוצגות.

מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בישראל, המעסיק כיום למעלה מ-600 חוקרים ומפתחים, הוא אחד משלושת מרכזי המחקר והפיתוח האסטרטגיים של מיקרוסופט בעולם. בראשותו עומדים מנהלים ממובילי תעשיית ההייטק בארץ ובמסגרתו פועלות אינקובציות וכן קבוצות פיתוח של מוצרים עתידיים בתחומי צמיחה מבטיחים כמו: BI, ענן ושירותי אונליין. מרכז המו"פ משמש גם כעוגן לתעשיית ההון סיכון בישראל ולקהילת הסטארט-אפים ומאפשר בכך שיתופי פעולה עסקיים וטכנולוגיים בין מיקרוסופט לבין התעשייה הישראלית.

מאיץ הסטארט-אפים Microsoft Accelerator הוא הראשון בעולם בבעלותה המלאה של מיקרוסופט ובניהולה והוא נועד לסייע להצלחתן של חברות צעירות. ישראל נבחרה על ידי מיקרוסופט להקמת המאיץ לאור מעמדה הבינלאומי כאומת הסטארט-אפים (Startup Nation) והניסיון העשיר שנצבר בארץ בעבודה עם מאות חברות מסוג זה במסגרת תוכניות BizSpark ו-Think Next. המאיץ של מיקרוסופט מעניק לסטארט-אפים ישראלים שהתקבלו לתכנית מעטפת של שירותים מקצה לקצה ובכללן: תשתית פיסית, תשתית טכנולוגית, שירותים מקצועיים של חברות מובילות וכן הדרכה צמודה של כ-100 מנטורים מבכירי התעשייה.