משרד התקשורת הורה לחברת פרטנר  לפתוח כל מכשיר ל - SIM זר באופן מיידי החל מה- 15.3.11. פרטנר אומרת בתגובה כי החוק אינו קובע מועדים לפתיחה

 

ההוראה באה בעקבות תלונות שהגיעו למשרד התקשורת בנושא פתיחת מכשיר ל - SIM זר (של רשת אחרת) ובעקבות פיקוח שערך המשרד. ב-1 בינואר 2011 נכנס לתוקף חוק ההסדרים, שבמסגרתו סעיף המחייב את החברות הסלולאריות לפתוח ללא תשלום את כרטיס ה- SIM בכל מכשיר סלולר שנמכר על ידן בעבר כשהוא נעול לשימוש ברשת אחרת. משרד התקשורת רואה חשיבות רבה בפתיחת כרטיס ה- SIM  משום שהיא מאפשרת לכל לקוח לעבור מחברה סלולארית  אחת לאחרת, מבלי שיהיה תלוי בחברה אותה הוא מבקש לעזוב. לאחרונה, התקבלו פניות ציבור רבות במשרד התקשורת, מהן עלתה הטענה כי חברת פרטנר, אינה עומדת בדרישה זאת,  וישנם עיכובים בפתיחת מכשירי החברה ל-SIM של חברה אחרת. 

 

 

בעקבות זאת,  ביצע אגף פיקוח והאכיפה שבמשרד התקשורת,  פיקוח מול נציגי חברת פרטנר בנושא.  נציגי החברה דיווחו כי הם החלו בטיפול לשיפור המצב הקיים,  על מנת לספק מענה הולם בזמן סביר. נציגי השירות עברו תדריכים לפתיחת SIM זר, וכמו כן, רוענן בקרבם, השימוש במידע המוצג במערכות המידע. המשרד דרש מחברת פרטנר לקיים את הוראת החוק ככתבה וכלשונה, ולהשלים את הפעילות בדגש להימצאות קודי הפתיחה ברשותה, עד ה- 15.3.11  ולא יאוחר מיום 31.3.11. כך שהחברה תפעיל לפתוח כל מכשיר לסים זר באופן מיידי מרגע פניית לקוח.

 

בנוסף, נדרשה החברה להמשיך את פעילות הרענון וההדרכה לעובדים בשירות הלקוחות. כל זאת על מנת לאפשר ללקוח מעבר חופשי ונוח בין החברות.בהמשך לביקורת זו, תבוצע במהלך חודש אפריל בדיקה נוספת,  במסגרת פעילות אגף הפיקוח במשרד, שבאמצעותה יהיה ניתן לבחון עמידה ביעדים שהוגדרו.

 

מפרטנר נמסר בתגובה: "פרטנר ממלאה  אחר הוראת החוק במלואה. בניגוד לטענת משרד התקשורת, חוק ההסדרים אינו קובע מועדים לפתיחה. כל המכשירים החדשים הנמכרים בחברה כבר פתוחים ל sim זר, ולקוחות קיימים המבקשים לפתוח את מכשירם  נענים במהירות האפשרית, ומרביתם מקבלים מענה מיידי".

 

בתמונה: אילן בן-דב, בעל השליטה בחברת פרטנר צילום: יחסי ציבור

 

נבנה על ידי Interserve, אחסון אתרים jetserver