שר התקשורת משה כחלון אישר את סיכום ועדת המכרזים והכריז על שתי החברות הזוכות להיות מפעילות סלולריות חדשות בישראל

חברת  מירס, שנרכשה לאחרונה על ידי פטריק דרהי, הבעלים של Hot תישאר עם  הקידומת 057 חברת  מרתון תבחר את הקידומת 058 או 053.

 

 

לדברי משה כחלון: " זהו יום חג לצרכני התקשורת בישראל, החברות החדשות יתחרו בראש ובראשונה על כיסם של צרכני המגזר הפרטי, כך שהמרוויחים העיקרים הם הלקוחות הקטנים שיזכו למחירים נמוכים יותר, ושירות טוב יותר. זוהי סופה של תקופה בה ענף הסלולר התחלק לשלוש חברות ותחילת עידן חדש של תחרות אמיתית על כיסו של הצרכן. בנוסף, משרד התקשורת פועל בימים אלו  לקדם את נושא שיתוף האתרים במהרה".

 

אמש סמוך לשעה 20:30 בלילה הגיע השלב השני של המכרז, שלב התיחור הכספי בין ארבע הקבוצות שעלו לשלב זה, לסיומו. לאחר יום ארוך שהחל בעשר בבוקר ועדת המכרזים בראשות דר' אסף כהן, סמנכ"ל בכיר כלכלה ותקציב במשרד התקשורת, הודיעה לשר כי הסתיים שלב התיחור הכספי במכרז ושתי הזוכות במכרז הן מרתון ו- מירס. שר התקשורת אימץ את סיכום ועדת המכרזים והעניק לחברות הזוכות את האישור על זכייתן במכרז.

 

 

לדברי יו"ר ועדת המכרזים ד"ר אסף כהן : " במכרז זה נכללו מספר תקדימים: לראשונה התחרות היתה לא על התשלום המירבי לקופת המדינה, אלא על המחויבות לקדם את התחרות במגזר הפרטי. לראשונה נערכה ההתמודדות הכספית כמכרז מקוון ורציף, במודל שהפנים את כללי המשחק שקבעה ועדת המכרזים, אשר פותח במיוחד על ידי אנשי ממשל זמין ומנהל הרכש, בראשות מר ליאור אגאי. בנוסף, לראשונה נערכה התמודדות כה אינטנסיבית בין ארבעה גופים רציניים על הזכות להתמודד על ליבו של הצרכן, מול שלושה מתחרים קיימים וחזקים. אני מודה לחברי בועדת המכרזים המשותפת למשרד התקשורת ולמשרד האוצר, לד"ר עומר דקל ועו"ד שרית יקוטי, לצוות שליווה את עבודת הועדה וייעץ לה, שבזכותם מה שהיה בשוק הסלולר הוא לא מה שיהיה".

 

מאז זכייתה של חברת פרטנר אורנג' בשנת 1998 במכרז למפעיל סלולארי השלישי בישראל  לא נכנסה חברה סלולארית חדשה לשוק. שלושת המפעילים הגדולים הגיעו לאחוז דומה של נתח שוק והתחרות במיוחד במגזר הפרטי נחלשה. כאמור במגזר הפרטי רמת התחרות נמוכה באופן משמעותי מרמתה במגזר העסקי.  הפערים הללו עושים להגיע עד כדי פי שישה! מכרז זה הינו השלב המרכזי ביישום מדיניותו המוצהרת ופעילותו הנמרצת  של השר כחלון להגברת התחרות בשוק הסלולר בישראל ולהעמדת הצרכן הפרטי וצרכיו במרכז.

 

על מנת לעודד את התפתחות התחרות במתן שירותי סלולאר במגזר הפרטי, עומדת בפני החברות הזוכות האפשרות לקבל החזר מלא של דמי הרישיון להם התחייבו במכרז, וזאת בהתאם להיקף חדירתם למגזר הפרטי. זאת, במטרה לעודד את עמידת החברות בתנאי הפרישה הארצית. לפיכך, חברה חדשה שתשיג נתח שוק של 7 אחוז במגזר הפרטי בתוך עד 5 שנים מיום הענקת הרישיון תהיה פטורה מתשלום מלוא דמי הרישיון (למעט מחיר המינימום במכרז בסך  10 מליון שקל).

 

כחלון הוסיף:" לאור הפערים הגדולים להם נחשפתי עם מינויי כשר התקשורת, בתעריפים המוצעים למגזר הפרטי אל מול זה העסקי, שמתי לי למטרה לדאוג להוצאה החודשית עבור שירותי סלולר של כל בית אב בישראל, ולוודא כי אזרחי ישראל יקבלו שירותים איכותיים, בשקיפות מלאה, ובמחירים הוגנים. לאור זאת, פעלתי נמרצות בשנתיים האחרונות להוריד את חסמי המעבר של לקוחות בין ספקי תקשורת, על מנת להקל על כניסת חברות סלולר חדשות. היום הוא בבחינת שיא של עשיית משרד התקשורת לקידום התחרות".

 

החברות הזוכות התחייבו להקים תשתית סלולרית רחבת פס מתקדמת ולסיים פריסת הרשת בתוך 7 שנים על פי אבני דרך שנקבעו במכרז. על פי מדיניות משרד התקשורת והחוק, עד לסיום פריסת הרשת תוכלנה החברות להציע שירותים בפריסה כלל ארצית באמצעות שירותי נדידה פנים ארציים שיסופקו להם בידי מפעילי הסלולאר הקיימים (סלקום, פרטנר ופלאפון).

 

המכרז ותוצאותיו מהווים נדבך חשוב במדיניות משרד התקשורת להגברת התחרות בתחום הסלולאר וזאת כאמצעי להפחתת תעריפים ושיפור טיב השירותים ואיכותם לרווחת הצרכנים בכלל ובמגזר הפרטי בפרט. במהלך החודשים האחרונים, פעל משרד התקשורת באופן נמרץ ואינטנסיבי תוך שילוב כל אגפי המשרד על מנת לעמוד בלוחות הזמנים של המכרז תוך בחינה המקצועית המעמיקה הנדרשת.

לדברי מנכ"ל משרד התקשורת - עדן בר טל: "במהלך השנה וחצי האחרונות יישם משרד התקשורת באופן מוצלח ובלוח זמנים קצר ביותר את כל שלבי הרפורמה בשוק הסלולר עד לנקודת השיא היום – הכנסת שתי חברות סלולאריות חדשות לשוק. כניסת חברות הסלולר החדשות יחד עם חופש המעבר של הצרכנים יעצימו את התחרות ויטיבו ביותר את מצב ציבור הלקוחות בארץ. אנו חשים שבעי רצון היום לנוכח העובדה ששני שחקנים חדשים יכנסו לשוק הסלולר, מתוך מטרה להשיג נתח שוק דווקא במגזר הפרטי. אנו חשים כי תוצאות המכרז הן פרי לעמלינו בשנים האחרונות, שמטרותיו היו הורדת חסמי המעבר והגברת המודעות בקרב הצרכנים. אנו מאחלים לשחקנים החדשים הצלחה במטרה משותפת: האצת התחרות לטובת הצרכנים."

 

בתמונה: שר התקשורת משה כחלון עם פטריק דרהי מ-Hot וחזי בצלאל מאקספון צילום: דיקלה בסיסט

 


נבנה על ידי Interserve, אחסון אתרים jetserver