שוק הסלולר ההודי הוא השני בגודלו בעולם בעל היקף צמיחה של מיליוני מנויים בשנה - בין השנים 2008-2010 התווספו למעלה מ- 230 מיליון מנויים חדשים. בשנת 2011 לבדה התווספו 7.79 מיליון לקוחות בכל חודש בממוצע

india16412

 הנתונים נמסרו בפגישה של שר התקשורת משה כחלון עם שר התקשורת וטכנולוגיות המידע ההודי קאפיל סיבל. השר ההודי נפגש עם כחלון בלשכתו ודן עימו בהעמקת הקשרים בין שתי המדינות בתחומי התקשורת וטכנולוגיית המידע. בפגישה נכחו שגריר הודו בישראל נאבטג' סארנה ומנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טלמספר המשתמשים באינטרנט במדינה הוא השלישי בגודלו בעולם עם 121 מיליון משתמשים, כאשר 59 אחוז מהם גולשים דרך הטלפון הנייד. בשנת 2011 עמד היקף היצוא הישראלי להודו בתחום התקשורת על סך של 226 מיליון דולר, רובו מפעילותן של עשרת החברות הדומיננטיות בתחום. על פי הערכות אנליסטים הודו צפויה לחוות גידול מרשים בשווי ערך שוק ה- ICT (טכנולוגיות מידע ותקשורת), מ- 80 מיליארד כיום ל- 400 מיליארד בשנת 2020, נתון ההופך את הודו לשוק פוטנציאלי עבור טכנולוגיות ישראליות.

במפגש, שנערך לציון 20 שנה לקשרים הדיפלומטיים בין המדינות אמרו השרים כי יש מקום לחזק את הקשר על-ידי שיתופי פעולה כלכליים שונים. השר כחלון קיבל את הצעת השר סיבל להקים בתוך חודש ימים צוות משותף אשר ייפגש בתוך שלושה חודשים ויגבש את אופני הפעולה והתוכניות לשיתוף פעולה.

השר כחלון מינה את מנכ"ל המשרד, מר עדן בר טל, לרכז את הטיפול בנושא, מן הצד הישראלי, וציין כי מדובר במהלך העולה בקנה אחד עם הנחייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעמקת הקשרים בין המדינות. מנכ"ל המשרד עדן בר טל:  "לשם יישום יעיל ומהיר של סיכום השרים, יפעל המשרד לתיאום המהלך עם כלל משרדי הממשלה הרלבנטיים".

 

השר סיבל ציין כי כיום, אוכלוסיית הצעירים בגילאי 0-14 בהודו מונה כ- 400 מיליון, ומהווה פוטנציאל צמיחה אדיר, מה שמסביר את הצורך והרציונל בפיתוחו של טאבלט במחיר זול הנמוך מ- 50 דולר, על מנת לאפשר נגישות לאינטרנט לכלל התלמידים והסטודנטים והאוכלוסייה בהודו. השר סיבל הדגיש כי הצלחת פרויקט שכזה תהווה בשורה לכלל האוכלוסייה בעולם הזקוקה לחיבור לאינטרנט. השר סיבל הציע לשר כחלון כי ישראל תשתתף בפיתוחו של הטאבלט "אקאש" אשר ייוצר בהודו וישווק בכל רחבי העולם.

צילום: יחסי ציבור

 

נבנה על ידי Interserve, אחסון אתרים jetserver