כניסתם של המפעילים החדשים לשוק הסלולר הכניס את השוק לסחרור וגרם כצפוי לשינויים משמעותיים, שבאו לידי ביטוי במעבר של לקוחות בין המפעילים השונים, כך עולה ממחקר שערך פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת 'גיאוקרטוגרפיה', בקרב 1,500 משקי בית avidgani16712יהודיים ומתייחס בהם לאוכלוסייה הבוגרת (ללא ילדים)
מהמחקר עולה כי כ-10 אחוז ממנויי חברות הסלולר (כמיליון מנויים) כבר עברו בין החברות השונות. נתון משמעותי נוסף אליו צריכות חברות הסלולר להתייחס הוא כי 28 אחוז נוספים שוקלים בסבירות גבוהה לעבור לחברה אחרת - מתוכם 4 אחוז אומרים, "בטוח שאעבור".

"יש קבוצת נאמנים המהווה כ-35 אחוז מכלל המנויים שאינה שוקלת כלל לעבור חברה סלולארית", מבהיר פרופ' דגני. "לצידה יש עוד קבוצה בת 22 אחוזים שמגלה נאמנות מסוייגת, ועוד כ-28 אחוזים שאמרו כי יש סבירות גדולה שיעברו, כלומר מעבר פוטנציאלי של כ-3-4 מיליון מנויים נוספים".

פרופ' אבי דגני: "המחקר שערכתי מגלה כי חלק גדול מהמעברים שבוצעו היה בעצם מעבר הדדי בין החברות הקיימות. הדבר מוכיח כי חברות הסלולר הגדולות בכל זאת נחלו סוג של הצלחה בקרבות הבלימה הגדולים שניהלו ערב כניסת מהפכת הסלולר לתוקף. מצד שני, חלק גדול מהמנויים התפתו לקבל את ההטבות והחבילות החדשות שהחברות הקיימות הציעו להן, ובסופו של דבר החליטו שלא לבצע את המעבר לחברה אחרת.

"עם זאת, תוצאות המחקר מעלות כי המהפך הסלולארי הגיע בזמן, בשעה שבה המהפכה הצרכנית מתרחשת בישראל. השינויים בשוק הסלולר תפסו את הציבור בשל לקבל בשורה צרכנית חדשה בתחום וכזה הגיע, זה התפרץ.

"אני יכול להעריך כי אילולא קרבות הבלימה שניהלו חברות הסלולר הגדולות בחודשים האחרונים, כמות המנויים הנוטשים היה אף גדול יותר. הדבר משתלב גם עם התופעה החדשה שאנו מזהים בשוק הצרכני בישראל, אותה אני מכנה 'אתחול מותגים' - המותג כבר לא מדבר לצרכנים כבעבר וחלק מהחברות כבר אתחלו את המותג, וכבר לא מוכרות רק חוויה, אלא שמות יותר דגש על מחירים ושירות", מסכם פרופ' דגני.

צילום איילת נויפלד

 

 

 

נבנה על ידי Interserve, אחסון אתרים jetserver