כאל וקבוצת סלקום חתמו על הסכם עקרונות לפיתוח כרטיס אשראי סלולרי משותף כאמצעי תשלום מבוסס על טכנולוגית NFCcellcom18812
ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום: "שיתוף הפעולה בין קבוצת סלקום ו- כאל התהווה על רקע מגמה עולמית של פיתוח שירותים פיננסים בסלולר ותשלומים באמצעות ה NFC. אנו מאמינים שכקבוצה מובילת שוק, עלינו להוביל בישראל מגמות עולמיות אלו ויחד עם כאל ושותפים נוספים להביא לצרכן הישראלי את מהפכת כרטיס האשראי הסלולרי. אנו שמחים על חתימת ההסכם עם Cal ורואים בה שותפה בעלת ידע מעמיק בהרגלי הצריכה הפיננסים של הישראלים כמו גם חברה חדשנית ופורצת דרך".

לאחרונה יצאה חברת ישראכרט בפעילות שיווק רחבה לתשלום באמצעות טכנולוגיית NFC המבוסס על פתרון PayPass של חברת מסטרקארד העולמית. במסגרת הפעילות יכולים לקוחות להזמין מדבקה לטלפון הסלולרי הכוללת את רכיב ה-NFC של MasterCard ובמקביל כרטיסי LifeStyle המונפקים כוללים את הרכיב. בשלב זה ניתן לשלם עם המדבקה בסניפי רשת סופרפארם ובסניפי רשת ארומה, אולם בקרוב צפויים להצטרף לשירות בתי עסק נוספים. ברחבי העולם השירות פעיל כבר חודשים ארוכים ובתי עסק רבים בעולם מאפשרים תשלום באמצעות טכנולוגיית NFC. גם חברת לאומי קארד מאפשרת ללקוחות להזמין את המדבקה ולשלם בסניפי ארקפה ברחבי הארץ.

ישראל דוד, מנכ"ל כאל: "שיתוף הפעולה בין כאל לקבוצת סלקום הוא ביטוי לשינויי המתחולל בעולם, בו הטלפון הסלולרי יהפוך לכלי משמעותי בביצוע תשלומים. אנו שמחים על החבירה ביו שתי החברות, שיפעלו לקידום ולפיתוח השוק בישראל, תוך מתן מענה אמיתי לצרכן הישראלי. המעבר לתשלום באמצעות כרטיס אשראי סלולרי דורש ראיית-על שתייצר סטנדרט אחיד לפעילות ה- NFC בארץ. רק ראייה מערכתית תייצר שפה משותפת בין כל השחקנים הרלוונטיים ותעניק חוויית משתמש איכותית ללקוח".


יוני סבג, סמנכ"ל השיווק של קבוצת סלקום: "כרטיס אשראי סלולרי הינו התפתחות טבעית של השירותים המתקדמים בטלפון הסלולרי. אנו מאמינים, כי מיזם זה יפתח בפני הצרכן הישראלי אפשרויות מגוונות וערכים מוספים בחווית הקנייה וכי חוזקות קבוצת סלקום בעולמות הסלולריים וחוזקות Cal בעולמות האשראי יניבו שירות איכותי ומתקדם למען הלקוח הישראלי".

במסגרת הסכם העקרונות, קבוצת סלקום ו- כאל יחלו בפיתוח פעילות כרטיס האשראי הסלולרי, יחד עם שותפים נוספים בטכנולוגית ה NFC. בשיתוף הפעולה שמבוסס על מינוף יתרונות שתי החברות – כאל וקבוצת סלקום, תנפיק Cal ללקוחות סלקום שיצטרפו לשירות כרטיס אשראי דיגיטלי חוץ בנקאי. הנפקת כרטיס האשראי הדיגיטלי תהווה שלב ראשון במסגרת המעבר לביצוע פעולות תשלום דרך הסלולר.

טכנולוגיית   Near field communication היא טכנולוגיה מאובטחת לביצוע תשלומים באמצעות מכשיר הסלולר. NFC היא הטכנולוגיה המובילה בעולם כיום ליישומים סלולריים בתקשורת קרובה, המאפשרת, בין היתר, תשלום בנקודת המכירה ללא גיהוץ או מגע של כרטיס האשראי אלא מאפשרת לבצע את פעולות התשלום באמצעות מכשיר הסלולר על ידי העברתו מעל נקודת המכירה.

NFC היא טכנולוגיה מאובטחת של העברת נתונים ושידור מוצפן מאובטח במרחקים קצרים וככזו מאפשרת תקשורת דו כיוונית מאובטחת בין שני מכשירים המצוידים בשבביNFC שנמצאים בקרבה זה לזה. התשדורת מתקיימת בין מכשיר הסלולר לבין מערכת קליטת התשלום בבית העסק (POS = PointOfSale) ומאפשרת תשלום על ידי העברת המכשיר על היחידה ה"קוראת" מבלי להשתמש בכרטיס אשראי (בקצרה הרעיון הוא שכדי לשלם עבור מוצר, צריך לקרב את מכשיר הנייד ולהעביר אותו לצד קורא דיגיטלי מיוחד שימוקם לצד הקופות בחנויות. בעזרת פרטי כ. אשראי שהוזנו מראש למכשיר, הקורא מזהה את הפרטים האישיים של הקונה ומשלים את הסליקה).

טכנולוגיית NFC עתידה להפוך לסטנדרט בענף והטמעתה החלה כמעט בכל טלפון חכם שמושק לרבות טאבלטים ומחשבי לוח. עיניים רבות מופנות אל טכנולגיה זו תוך ציפייה שתשנה את הרגלי השימוש שלנו במגוון רחב של תחומים, והעיקרי שביניהם – ביצוע תשלום באמצעות מכשיר הסלולר.

השימוש בטכנולוגיה צובר תאוצה במדינות רבות בעולם והפך למגמה של כלל תעשיית הסלולר העולמית, חברות האשראי, יצרניות הטלפונים, חברות סליקה, ספקיות מערכות תשלום אלקטרוניים מאובטחים ויצרניות מסופי/קופות תשלום. מפעילות סלולר מובילות בעולם נמצאות בשלבים מתקדמים של פריסת מערכות תשלום שתתמוכנה בהתקן הNFC בשווקים שונים מתוך מגמה להגיע לפריסה מלאה, ומתוך כוונה שהמכשירים החכמים יוכשרו לשמש אותנו כארנק סלולרי שבאמצעותו ניתן יהיה לבצע רכישה ותשלום בכל מקום.
טורקיה, אנגליה, נורבגיה, סין, סינגפור, יפן ורשתות קמעונאיות גדולות בארה"ב הן רק דוגמאות למדינות שבהן הטכנולוגיה מוטעמת ועובדת.

בתערוכת הסלולר שהתקיימה בברצלונה בפברואר 2012, הוכרזו מספר מיזמי תשלום מבוססי טכנולוגיית ה NFC, ביניהם: קבוצת וודאפון וויזה, GoogleWallet, מיזם תשלומים בשם Isis שמשלב את 3 מפעילות הסלולר הגדולות בארה"ב יחד עם חברות אשראי ובנקים מובילים. התחזית לשוק התשלומים עומדת על 50 מיליארד דולר בשנת 2015, וחברות האשראי כמו גם חברות הסליקה, נערכות לכך בהתאם.

מעבר לנוחות השימוש, הגמישות והעלויות הנמוכות, הטכנולוגיה מאפשרת שידור מוצפן ומאובטח בזכות תקשורת קצרת הטווח שלה (עד 20 ס"מ), למעשה "תקשורת טווח אפס". הטכנולוגיה תהפוך את הרכישה דרך הארנק הסלולרי לנוחה ומשתלמת אפשרויות השימוש בטכנולוגיית הNFC כמעט בלתי מוגבלות, החל מתשלומים באמצעות הסלולר, דרך קבלת מידע על מוצרים מהמדף ועד האפשרות לקבל קופונים, פרסומות ומבצעים מבוססי מיקום, ממוקדים ואישיים למכשיר הסלולר שברשות הצרכן.
כמו כן יתרונותיה הבולטים הנוספים של הטכנולוגיה הוא ביכולתה להשתלב בשגרת החיים בתחומים רבים מעבר לארנק שלנו (שעון נוכחות, פתיחת נעילת דלתות, הצגת תמונות מהמכשיר על מסך הטלוויזיה החכמה בסלון ועוד). למעשה, יכולת טכנולוגיית ה NFC משתלבות במארז רחב יותר במסגרתו מגוון מוצרי מדיה יוכלו "לדבר" ביניהם.

צילום סיון פרג'

נבנה על ידי Interserve, אחסון אתרים jetserver