עד סוף שנת 2013, ישמש מידע על מיקום ופרופיל משתמש מטלפונים סלולריים לאימות 90 אחוז מהעסקאות שיתבצעו באמצעות הסלולר, כך על פי גרטנר (ניו יורק: IT) - חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT)

גרטנר ציינה כי מגמת אימוץ מהיר של טלפונים חכמים כופה על בנקים, רשתות חברתיות וספקי שירותי סחר מקוון להטמיע תכונות איתור הונאות שהפכו כבר לחלק בלתי נפרד מהמסחר המקוון באמצעות מחשב נייח.
 

"אנו מעריכים כי עד סוף 2013, 12.5 אחוז מעסקאות המסחר המקוון יתבצעו באמצעות הטלפון הסלולרי. זאת כתוצאה מהשיפור בחוויית המשתמש בעת הגלישה וביצוע העסקאות באמצעות דפדפני הטלפונים החכמים, אשר צפויה להוסיף ולהשתפר." כך אומר וויליאם קלארק, סגן נשיא למחקר בגרטנר.

 

גרטנר מעריכה כי 70 אחוז מ-20 מנפיקות כרטיסי האשראי בעולם (אשר אחריות לאישור יותר מ-50% מכל עסקאות התשלום בכרטיסים), יאמצו בהדרגה שימוש במידע סלולרי תלוי-הקשר על מנת לזהות עסקאות הונאה מקוות באמצעות מחשבים נייחים, וכי עד שנת 2015 יותר מ-15% מכל עסקאות התשלום בכרטיס אשראי יאומתו באמצעות שימוש במידע מודע-הקשר מפרופיל המשתמש.

 

שיטות מניעת ההונאות הקיימות, המותאמות ליישומים ניידים, כוללות:

זיהוי המכשיר הנייד – מופעל על ידי JavaScript על גבי השרת אליו מחובר המשתמש, ומשם מושך מישע אודות הדפדפן/ אפליקציה והטלפון בשימוש, כולל זיהוי ייחודי של דפדפן המשתמש והמכשיר, מספר ייצור סדרתי של המכשיר ומספר כרטיס הרשת.

איתור מיקומו של המכשיר – מבוסס על מידע מיקום המכשיר ואינו מצריך פתיחה של הדפדפן אלא רק את פעילות המכשיר עצמו. עבור טלפונים ניידים, קיימות שתי צורות ארכיטקטורה המאפשרות משיכת מידע מיקומי: אחת באמצעות GPS ומידע אודות מיקום המכשיר; והשניה עושה שימוש בממשקי API המגיעים מספקי תקשורת ואינם מצריכים הפעלה על ידי המשתמש.

התאמת דירוג סיכון המשתמש לניידים – בקרב ספקי טכנולוגיות איתור הונאות מקוונות. זהו תחום חדש מאוד, כאשר חלק מהספקים מנסים לפתח מודלים אשר בודקים את המכשיר עצמו, מיקומו והתנהגות המשתמש בתוך יישומים בעת ביצוע העסקה בטלפון. בשלב זה קשה לפתח את המודלים האלה מכיוון שחסר הניסיון אשר עליו ניתן לבסס את המודלים.



 

קלארק ממשיך: "לנוכח העובדה כי השימוש בטלפונים חכמים מתרחב באופן אקספוננציאלי, ומשמש בתורו זרז למסחר מקוון בניידים, הרי שארגונים המעוניינים להמשיך להיות תחרותיים בסביבת המסחר האלקטרוני במהלך חמש השנים הקרובות צריכים לבדוק עד סוף 2011 הטמעה של יישומים מודעי-הקשר לצרכי איתור הונאות, רישום לקוחות ופעילויות שימור לקוחות על ידי שיווק אישי ומידע פרסומי."

 

מידע נוסף זמין בדוח גרטנר המלא: http://www.gartner.com/resId=1412535

 

אודות גרטנר

גרטנר היא חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT). החברה מספקת שירותי מחקר וייעוץ ליותר מ-10,000 לקוחות, בהם מנהלי מערכות מידע (CIOs) ובכירים אחרים בענפי ה-IT בארגונים ובמשרדי ממשלה, כמו גם  חברות טכנולוגיה ובתי השקעות. גרטנר מתמקדת באספקת ניתוחי עומק אובייקטיביים ויעוץ, ובכך מסייעת ללקוחותיה בתהליך קבלת ההחלטות והשגת צמיחה עסקית. פעילויות החברה: Gartner Intelligence, מחקרים וכנסים למקצועני IT; Gartner Executive Programs, תכנית לחברי מועדון EXP המספקת שירותי ייעוץ להנהלה הבכירה; Gartner Consulting, יעוץ בהתאמה אישית הממוקד במיקור-חוץ וניהול IT. גרטנר נוסדה ב-1979, ומעסיקה כ-4000 עובדים, בהם כ- 1,100 אנליסטים ויועצים ביותר מ-75 אתרים ברחבי העולם. גרטנר ישראל הוקמה ב-1987 על ידי ברוך גינדין, והיא בעלת אחריות אזורית גם על תורכיה ויוון. החברה מספקת ללקוחותיה בישראל שירותי מחקר ויעוץ ועורכת כנסים מקצועיים.

נבנה על ידי Interserve, אחסון אתרים jetserver