צחי אברהם, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז' מעלה את מחיר היעד של חברת הוט לדברי אברהם הוט מצליחה להתייעל במהירות מרשימה מאד. כל הסיפור טמון בהוצאות התפעול שירדו ב-9% מול הרבעון המקביל למרות גידול של 2.6% בהכנסות. אנחנו מציגים מודל שמתמקד בעיקר בקיצוץ ההוצאות עם גידול אפסי בהכנסות ומצדיק מחיר גבוה עוד יותר: ת. יתר במחיר 75 שקל.

 

הרבעון הראשון – ירידה של 9 אחוז בהוצאות התפעוליות

דרהי מגשים במהירות את הציפיות שתלו בו עם התייעלות מרשימה בחברת התקשורת שהתרגלנו לראות בה אכזבה מתמשכת. שיעור ה- EBITDA עלה לרמה של 42.8% ברבעון, שיעור שהוא קרוב מאד לשנה המייצגת שלנו במודל. התוצאות טובות הן בשל ירידת דמי הקישוריות, שלא הועברה במלואה ללקוחות והן בגלל שורה של התייעלויות במצטבר: ירידת מצבת העובדים ב- 950 איש (פיטורים, אי גיוס חדשים), הורדת עלויות התוכן, שירות שהשתפר (מי היה מאמין) ורכש הממירים החכם הקטין את מספר התקלות, ובתורו הוריד את מספר ביקורי הטכנאים ב- 45% והוריד את מספר הפניות למוקד הטלפוני ב- 400 אלף בחודש.

 

 

תמחור נוח עם מקום לקומה נוספת  

המודל שלנו מתמחר את הוט לפי קיצוץ ההוצאות בלבד ומניח אנמיות בצד ההכנסות לאור השוק הרווי ולמרות פוטנציאל הלא ממומש בסגמנטים נוספים. הוט נסחרת לפי מכפיל של 11 על התזרים החופשי הצפוי השנה למרות היקף ההשקעות הגבוה. אם מגמת קיצוץ ההוצאות הנוכחית תמשיך ההערכה הנוכחית יכולה בקלות להיות שמרנית משום שהיא כוללת גידול אפסי במכירות ושיפור שולי בלבד במרווח ה- EBITDA המייצג.

 

הפוטנציאל:  הוט+מירס = 12 אחוז בלבד משוק התקשורת

1.  השילוב של מירס בתוך הוט עשוי לכלול דילול מניות ו/או הצעת רכש שמהווים סיכון עבור בעלי המניות הנוכחיים אך אנחנו סבורים שהרכישה תיעשה במחירים סבירים עבור בעלי המניות של הוט מירס נרכשה לפני שנה וחצי ב- 170 מ' $ אבל התוצאות לא חשופות ולכן אין לנו  יכולת כיום לקבוע כעת מהו תמחור סביר עבורה.

2.  כיום, קבוצת הוט מוכרת טריפל אך נעדרת מהשוק העסקי, משוק השיחות הבינ"ל, משוק ה- ISP ומשוק הסלולר. הוט ומירס יחדיו מהווים 12% בלבד משוק התקשורת וכוחם היחסי יגדל בשנים הקרובות על חשבון המתחרים.

 

דיבידנד – תשואה דו ספרתית אפשרית עוד השנה 

הוט תוכל לחלק 500 מיליון שקל בכפוף לאישור בית המשפט (תשואת דיבידנד של 10.5%) ולאחר מכן עוד סכום של עד 600 מיליון ₪ עם תלות בקובננטס בנקאיים. ההחלטה של הוט חייבת להיות תלויה גם בהחלטה שלה לגבי היקף המינוף הרצוי לנוכח הרכישה הצפויה של מירס.

 

נבנה על ידי Interserve, אחסון אתרים jetserver