ויזה אירופה וחברת התקשורת טלפוניקה דיגיטל (Telefonica Digital), הודיעו על חתימת הסכם שיתוף פעולה רחב היקף לפיתוח הזדמנויות עסקיות חדשות בתחום המסחר בסלולר במסגרת הההסכם התחייבו שתי החברות להשקעה משותפת בפיתוח מוצרים ושירותים חדשניים בתחומים דוגמת הארנק הסלולרי, תשלום ללא מגע (באמצעות שילוב שבבי NFC) ושירותים נוספים.
לויזה אירופה יש כיום 445 מיליון לקוחות בעלי כרטיסי אשראי של החברה. במהלך 2011 בוצעו באמצעות כרטיסי החברה עסקות ומשיכת מזומנים בהיקפים של 1.7 טריליון אירו. טלפוניקה היא חברת התקשורת השלישית בגדלה בעולם. החברה פעילה ב- 25 מדינות ברחבי העולם, ויש לה כ- 300 מיליון משתמשים. לשתי החברות יש שיתופי פעולה מוצלחים וקודמים בשווקים שונים באירופה, דוגמת בריטניה ואירלנד. ההסכם הנוכחי, הכולל את כל אירופה, יבסס את ויזה כשותף מועדף של טלפוניקה להשקת שירותי כרטיסי תשלום ממותגים ופיתוח של שורת שירותים נלווים לתשלום באמצעות הסלולר.
המסחר הסלולרי מהווה כיום את אחד מתחומי המיקוד בטלפוניקה דיגיטל, האחראית על חדשנות, מו"פ, שותפויות גלובליות ומגוון שירותים דיגיטליים עבור טלפוניקה, חברת התקשורת השלישית בגדלה בעולם. בבריטניה השיקה טלפוניקה שירות ארנק סלולרי עבור לקוחותיה וכעת נערכת החברה להשקה של שירותים דומים בתחומים עסקיים נוספים.
לדברי גיל כהן, מנכ"ל Jajah ישראל, מרכז הפיתוח של טלפוניקה דיגיטל בישראל, מערכת היחסים עם ויזה אירופה תתמוך בהמשך פיתוח שירותי הארנק הסלולרי באירופה ותעזור לזהות ולקדם הזדמנויות עסקיות חדשות בתחומים דוגמת נקודות מכירה סלולריות וכן בשירותי תשלום ללא מגע (NFC). "העסקה משלבת את מומחיותה וניסיונה של ויזה בתחום התשלומים עם עוצמתה טלפוניקה כמותג סלולרי חזק, המפגין פריסה אירופית רחבה ונסיון מוכח בתחום התשלומים הסלולריים". לדברי כהן, בשוק האירופאי יש פוטנציאל עצום ובלתי מנוצל. "באמצעות השותפות עם ויזה אירופה, אני בטוח שנצליח לפתח באופן משמעותי הזדמנויות עסקיות חדשות".
טלפוניקה דיגיטל היא חטיבה עסקית גלובלית בחברת טלפוניקה העולמית, המתמחה במציאת הזדמנויות וביקושים בתחום עולם הדיגיטל, ופיתוח פתרונות יצירתיים, גיוסי הון, פיתוח שותפויות עסקיות ושירותים דיגיטליים, כגון פתרונות מחשוב ענן, פרסום במכשירים ניידים, פתרונות M2M ו- eHealth. נוסף לזאת, משיקה החברה מטריית פתרונות תקשורת, תחת המותג "TU", המוצעים ל- 300 מיליון לקוחות החברה וללקוחות פוטנציאליים בשווקים חדשים. מטה החברה ממוקם בלונדון, עם מרכזים נוספים בעמק הסיליקון, סאו פאולו, ספרד ותל אביב. בין חברות הבת, המהוות חלק מטלפוניקה דיגיטל, ניתן למצוא את: Jajah הישראלית, Terra, Tuenti, Media Networks Latin America, 48 ו- giffgaff.
צילום יחסי ציבור