לקראת גיוס אוגוסט הגדול, חברת פלאפון, הרשת הנבחרת לחיילים ע"י "האגודה למען החייל" ומועדון "יותר", ערכה סקר בנושא הרגלי השימוש של חיילים בסלולר

הסקר נערך באינטרנט על ידי חברת "פאנלס", המתמחה באיסוף מידע באמצעות פאנלים אינטרנטיים, בקרב נשאלים 18-22 בני מכל רשתות הסלולר, המהווים מדגם מייצג של ציבור החיילים בישראל.

מהסקר עולה, כי Nokia הוא מותג הסלולר המועדף על החיילים, ואילו הiPhone- נמצא במקום השני. כמו כן, נמצא כי משלוח SMS היא הפעולה השכיחה בסלולר בקרב חיילים, ולאחר מכן האזנה למוסיקה בסלולר וגלישה באינטרנט הסלולרי.בנוסף, חיילים המשרתים רחוק מהבית מאזינים למוסיקה בנייד בתדירות גבוהה יותר. זאת ועוד, נמצא כי חיילים נוהגים לדבר יותר בנייד עם החברים וההורים. לעומת זאת, חיילות נוהגות לדבר יותר בנייד עם בני הזוג שלהן.

להלן הממצאים המרכזיים של הסקר:

שימוש עיקרי בסלולר: חייילם בעיקר מסמסים, מאזינים למוזיקה וגולשים בסלולר

 

מהסקר עולה כי כ-90% מהחיילים משתמשים הכי הרבה בפונקציה של משלוחי SMS. מעל 74% בעיקר מאזינים למוסיקה. 57% מהחיילים בעיקר מעבירים תמונות וקבצים באמצעות הנייד. במקביל, נראה כי המרחק מהבית לא מונע מהחיילים להישאר מעודכנים גם דרך מכשיר הסלולר -בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות, כאשר יותר ממחצית מהחיילים (53%) ענו כי הם גולשים באינטרנט מהמכשיר הנייד, מתוכם 47% גולשים בעיקר לפייסבוק ולרשתות החברתיות, 22% מהחיילים בעיקר מורידים אפליקציות, ואילו 20% מהחיילים בעיקר קוראים מיילים דרך הנייד.

 

כמו כן, אנו רואים כי בקרב החיילים שממעטים לצאת הביתה, הסלולר מספק את הצורך בבידור והנעמת זמן הפנאי, לרבות האזנה למוסיקה; 82% מהחיילים שמגיעים הביתה לעתים רחוקות  ו- 79% מהחיילים שיוצאים הביתה אחת לשבוע מאזינים למוסיקה בנייד. לעומת זאת, בקרב חיילים המשרתית קרוב לבית 69% מאזינים למוסיקה בנייד.

 

למי חיילים מתקשרים ומתי: 42% מהחיילים מתקשרים באמצע השבוע בשעות היום, בעיקר לחברים

 

נראה כי החיילים, מעדיפים לדבר בעיקר כשהם בבסיס ופחות בסוף שבוע כשהם חוזרים הביתה – אז הם בעיקר מעבירים את זמנם החופשי בבילוי ושינה; 42% מהחיילים משוחחים בנייד בעיקר באמצע השבוע, בשעות היום. לעומת זאת, 34% מהחיילים משוחחים בנייד בעיקר באמצע השבוע במהלך שעות הלילה. כ-15% מהחיילים מדברים בעיקר בסוף השבוע.




כמו כן, החיילים משוחחים בנייד בעיקר עם חברים מהבית, כאשר 32% מהם העידו כי זה היעד העיקרי לשיחות שלהם. 30% מהחיילים משוחחים בנייד בעיקר עם בן או בת הזוג. 11% מהחיילים משוחחים בנייד בעיקר עם הוריהם. עוד עולה מהסקר, כי חיילות נוטות לשוחח בנייד לעתים קרובות יותר עם בני הזוג שלהן; בעוד 40% מהן העידו כי הן משוחחות בנייד בעיקר עם בן הזוג, 50% מהחיילים משוחחים בנייד בעיקר עם חברים ובני משפחה.

כמו כן, מהסקר עולה כי 61% מהחיילים מנצלים את זמנם הפנוי – בבית ובבסיס – בגלישה באינטרנט באמצעות הנייד, לעומת 44% מהחיילות.

 

אסף עופר, סמנכ"ל השיווק בפלאפון מסר, כי "ממצאי הסקר מאוששים את החלטתה של פלאפון להציע לחיילים את התוכנית המשתלמת ביותר הכוללת מכשיר מתקדם שיחות מוזלות, חבילות SMS וגלישה בסלולר שתאפשר להם להמשיך ולשמור על קשר רציף עם חבריהם גם כאשר הם בצבא".


פלאפון היא המשווקת הבלעדית של מסלולי חיילים במסגרת מועדון "יותר" של האגודה למען החייל. במסגרת זו, פלאפון מעניקה מסלול ייחודי לחיילים הכולל מכשיר במתנה, 20 SMS ראשונים לכל הרשתות חינם,   25 אגורות לדקת שיחה לכל הרשתות, 16 אגורות להודעת SMS ו- 16.25 אגורות ל-3 יעדים בכל הרשתות. כמו כן, פלאפון מעניקה הטבות לחיילים בודדים וחיילים קרביים, בהן 15 דקות שיחה במתנה לכל הרשתות לחייל בודד, ולחייל לוחם – תעריף של 9 אגורות בלבד לדקת שיחה ו-SMS במהלך סוף השבוע

בתמונה: אסף עופר צילום: אלירן אביטל